dissabte, 9 de juliol del 2011

Horts

Ja tenim data per començar a caminar amb el tema de les hortes.

El grup de sobirania alimentària de l'assemblea Camp de Túria, fem una crida a totes aquelles persones interessades a treballar la terra i crear horts d'oci, comunitàris o individuals, i vos convidem a acudir diumenge dia 17, a les 18'00h de la vesprada, a la plaça 15M de Llíria. 


Ens organitzarem en cotxes, i anirem a visitar l'horta comunitària "la verdolaga". Podeu portar alguna ferramenta de treball (aixada, plantadors...), preguntes i dubtes i moltes ganes de participar i aprendre.

Estem organitzant tallers adreçats a totes aquelles persones interessades a garantir la pròpia alimentació de manera suficient i saludable, persones preocupades per aconseguir un desenvolupament sostenible i garantir la seguretat alimentària. Comentar-vos que volem crear un banc d’hortes, per a aquelles persones que no en teniu (també hi ha gent que ofereix la seva per donar-li un ús comunitari)

Vos esperem, anem fent camí...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bon día i bona hora.
Inicien el cami en pas fort i en moltes ganes.
Ja podeu  apuntar-vos al taller de l'hort ecològic familiar. i al taller/creació de l'Hort ecològic comunitari 15M Camp del Turia.


El domingo 17 de julio, y como resultado de la convocatoria de la comisión de soberanía alimentaria de la asamblea del 15M Camp del Turia, se reunió el grupo de personas que están interesadas en avanzar en el conocimiento y desarrollo de huertos ecológicos familiares y huertos  ecológicos comunitarios. La reunión se efectúo visitando la huerta comunitaria “La Verdolaga”, que lleva más de un año en funcionamiento, para conocer in situ las características y el funcionamiento de un huerto ecológico comunitario

Resultando de la reunión dos convocatorias. La primea será una taller/curso sobre el huerto ecológico familiar  a realizar el fin de semana del 19 y 20 de agosto. El viernes por la tarde será la parte teórica y el sábado por la mañana será la puesta en práctica del huerto en casa de Antonio y Lucila. El grupo está abierto a cualquier persona que pueda estar interesada en aprender y participar del tema.

El curso será facilitado por Alberto Llopis con la ayuda de los componentes de la huerta comunitaria "La  Verdolaga".

La intención es impartir los cursos teóticos en Casal Jaume I  (Av. dels Furs, 17) pero hay que contactar con algún responsable del Casal para ver si es posible en las fechas indicadas. (Sirva esta noticia como petición de contanco con algún responsable del Casal para ello)

El taller y la constitución del grupo sobre la creación del primer huerto ecológico comunitario 15M Camp de Túria  se hará  en septiembre entre el viernes 24 y sábado 25 de septiembre. El grupo está abierto a que entre cualquier persona a formar parte de él. Se está conformando y están por delimitar características y funcionamiento

Se están mirando tierras para el grupo, pero si alguien tiene tierras disponibles las puede ofrecer al grupo.  Las características y forma de funcionamiento están por delimitar. Estaría bien que abriéramos un hilo de discusión al respecto (comentando en esta misma noticia, abajo pinchando en "comentaris" para que en septiembre vayamos con acuerdos/propuestas concretas. 


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada